Back to School: Life Hacks

by - august 21, 2015




         Astazi va aduc la cunostinta citeva life hack-uri pe care pe parcursul a 9 ani de studii intensive le-am dobindit si care ma ajuta sa studiez mai usor :D. Daca cautati persoana care invata foarte greu, chiar foarte greu sau persoana care scrie extrem de incet atunci ati gasit-o - aia sunt eu. Daa, bine ati venit ! De mic copil fiind niciodata nu mi-au placut textele si poeziile scolare, fapt cunoscut de toti colegii si profesorii mei :D eu foarte greu memorez si povestesc, asta e.... Dar ar fi bine sa incep cu logicul START al zilei: dimineata.
     
         1. Daca sunteti genul de persoana bufnita, e mult mai activa pe timp de noapte, in rezultat va este greu sa va treziti dimineata, am si eu momente, atunci puneti-va telefonul cu alarma/desteptatorul, departe de perna sau pat, de exemplu pe masa , pe un raft, pe scaun etc si nu uitati de muzica. Am incercat tot felul de alarme incepind cu cea standard si finisind cu rockul. Piesele gen "Rock metalic" ma iritau si-mi stricau dispozitia, pentru ca ma trezeam enervata de la bataile dure in instrumentele muzicale si tipetele solistilor. Cele mai placute dimineti au fost alea in care ma trezeam auzind piesa preferata. Deci- piesa preferata la sunetul alarmei. Dar conteaza mult si somnul, stiu ca e geu dar incercati sa dormiti in jurul a  8 ore nu mai mult nici mai putin, pentru ca chiar e adevarat faptul ca ne simtim mult mai impliniti si cu voie buna.

         2. Deseori mi se intimpla sa ma scol mai tirziu decit ora alarmei, daap- si nu-s unica, sa fim seriosi :D, nu am timp pentru a-mi calca hainele , pentru ca la noi in scoala e uniforma si camasa care practic in fiecare zi necesita ingrijiri, e enervant, de aia pregatiti-va outfitul de cu seara si aranjati-l pe umerase ca in dimineata urmatoare doar sa va imbracati in ...hainele.... de scoala, simtiti-mi durerea :( , nu? nu? nu o simtiti? Okay.

          3. MINCATI-VA micul dejun, eu-s persoana care crede in faptul ca micul dejun e principala masa a zilei si nu trebuie sa fie doar o cana ceai. NU. Asta e foarte gresit pentru ca mincarea care o consumi de dimineata este principalul procesor de energie pentru ziua intreaga , cel putin pentru prima jumatate a zilei precis. De exemplu in fiecare dimineata incercati sa va pregatiti un terci(eu ador terciul de ovaz <33) cu fructe, seminte, nuci un ceai si daca doriti o tartina, eu ma petrec fara ea, Pentru ca ma simt implinita :D si doar dupa terciul insotit de ceai(cu lamie).

          4. Economisi-ti banii pe chiflele, chipsurile de la scoala care va stopeaza digestia si va inrautateste metabolismul si luati-va un mar, doua cu voi in genata . Partea buna e ca veti economisi, cum am mai spus, banii si va ve-t incarca corpul cu un complex de vitamine. Nu uitati "An apple a day keeps the doctor away". La noi in scoala se dau mere gratiute pe parcursul iernii, ceea ce bucura si mai mult <3


            5. Daca sunteti atit de greu la invatat ca si mine atunci luati-va notite pe flashcard-uri. Flashcard-urile sint foile de maculator pe care le taiati in dreptunghiuri sau patratele de aceeasi marime pe care va notati o informatie necesara ( ele se vind si in librarii,la noi ele sunt, dar nu vad sensul sa cheltui banii pe ceea ce ai acasa) .Deci, sa presupunem ca anul unui razboi(ex: Razboiul celor doua roze) si consecintele lui pe scurt. Din momentul dat survin doua submetode:
                                                                               * sa citesti cardurile mai des;
                                                                                **daca esti un memorator auditiv, atunci inregistreaza-ti vocea pe telefon, salveaza, pune-ti castile si asculta din nou si din nou informaatia in timp ce o urmaresti cu ochii de pe cardul cu notita.

             6. Menta stimuleaza creerul si sporeste concentratia, cel putin la mine, de asta beti un ceai cu menta in timp ce faceti temele daca suntei principial cu gumele de mestecat, daca nu atuncii rugumati o guma de menta(preferatele mele<3).

              7. Cind memorati un text/poezie/teorema luati un cubulet de ciocolata neagra, asta este important, nu cu lapte si stafide, dar anume neagra, pentru a spori activitatea creerului generind mai mult"spatiu liber", in consecinta ajuta la memorat.

               8. Studiaza intensiv timp de 30 -50 minute si 5-10 minute luati-va recreatie in care beti un pahar cu apa ascultati un cintec, va relexati mai pe scurt - dar nu  mai mul de atit .

               9. Inainte de culcare repetati cel mei dificil material, iar dimineata de cum a treziti amintiti-vi-l. Simplu.

               10. La fel pentru memorare , eu memorez mai usor cind totul este colorat, miroase a gradinita, insa colorat inseamna vesel rezulta mai placut ochiului rezulta mai usor de memorat, dar asa si este, si multi din clasa mea vor fi deacord cu faptul ca highliter-ele sunt probabil cele mai geniale inventii scolare,dupa pixul cu corector desigur :D.

               11.Pastrati-va lucrurile personale intr-un buzunar  aparte sau penar pentru a evita situatiile neplacute.

                12, Daca esti fata trebuie sa ai in geanta mereu un balsam de buze(lip-balm) care se vind in orice farmacie si la preturi accesibile<3 si intr-o varietate mare, pentru a evita buzele crapacioase sau uscate.

                 13.Curatati-va incaperea inainte de a face temele si incercati sa a scultati muzica calma sau poate chiar si clasica, aplicatia SoundCloud, de exmplu, are o mare varietate de melodii si genuri, doar cautati "Learning music", asta ma ajuta atit pe mine cit si pe prietenii mei sa ne concentram mai mult asupa studiiilor, ok volumul trebuie sa fie minim si nu in casti, nu tare, nici mediu, dar minim.


 Okaay, cam asta a fost pe azi. Scoala e la o distanta de o saptamina de noi, trist dar trebuie sa acceptam realitatea asa ca sper ca v-am ajutat cu citeva lifehack-uri , care ,personal, imi fac viata scolara mult mai usoara<3  Ah da, si nu uitati sa aveti la indemina o sticla cu apa pentru a fi hidratati,asta e cel mai important<3


You May Also Like

0 comentarii

I N S T A G R A M